Mail

faq
Onderstaand treft u enkele vragen aan die wij regelmatig ontvangen m.b.t. de mail.

U kunt geen mail meer verzenden

Wanneer uw uitgaande mail ineens niet meer werkt, kan het zijn dat uw internetprovider (bijvoorbeeld KPN of Ziggo) de poort geblokkeerd heeft.

U kunt dit op de volgende wijze oplossen:
– Wijzig de uitgaande mail poort 25 in poort 587,
Of
– Stel de uitgaande smtp mail server van uw internet provider (bijvoorbeeld KPN of Ziggo) in.

U ontvangt geen mail meer

Log in op het controlpanel van DirectAdmin en controleer bij het linkje email accounts of uw schijfruimte vol zit. Als dit het geval is, probeer dan zoveel mogelijk mail op te ruimen. Daarna zal het probleem verholpen zijn.

Mail ophalen uit uw mailbox lukt niet

Let er op dat u bij het inloggen uw volledige emailadres gebruikt en niet de gebruikersnaam van het hostingpakket.

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord in de webmail of vraag ik een nieuw wachtwoord aan

U kunt in uw DirectAdmin account het wachtwoord wijzigen of een nieuw wachtwoord aanvragen.
U gaat hiervoor naar E-mail Accounts onder E-mail management en klikt daarna op Password.

U ontvangt spam

In uw DirectAdmin account onder het kopje ‘Mail’ kunt u het spamfilter instellen. Indien u veel spam ontvangt, kunt u dit spamfilter wat aanscherpen.

Mail