Mail

faq
Onderstaand tref je enkele vragen aan die wij regelmatig ontvangen m.b.t. de mail.

Je kunt geen mail meer verzenden

Wanneer de uitgaande mail ineens niet meer werkt, kan het zijn dat je internetprovider (bijvoorbeeld KPN of Ziggo) de poort geblokkeerd heeft.

Je kunt dit op de volgende wijze oplossen:
– Wijzig de uitgaande mail poort 25 in poort 587,
Of
– Stel de uitgaande smtp mail server van je internet provider (bijvoorbeeld KPN of Ziggo) in.

Je ontvangt geen mail meer

Log in op het controlpanel van DirectAdmin en controleer bij het linkje email accounts of je schijfruimte vol zit. Als dit het geval is, probeer dan zoveel mogelijk mail op te ruimen. Daarna zal het probleem verholpen zijn.

Mail ophalen uit je mailbox lukt niet

Let er op dat je bij het inloggen je volledige emailadres gebruikt en niet de gebruikersnaam van het hostingpakket.

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord in de webmail of vraag ik een nieuw wachtwoord aan

Je kunt in je DirectAdmin account het wachtwoord wijzigen of een nieuw wachtwoord aanvragen.
Ga hiervoor naar E-mail Accounts onder E-mail management en klik daarna op Password.

Je ontvangt spam

In je DirectAdmin account onder het kopje ‘Mail’ kun je het spamfilter instellen. Indien je veel spam ontvangt, kun je dit spamfilter wat aanscherpen.

Mail